ninalagar.blogg.se

Nytt år, nya tag: Start för mitt livs första blogg!

Publicerad 2015-01-06 17:30:46 i Allmänt,

Några dagar in på det nya året är det dags att uppfylla ett av mina nyårslöften, nämligen att starta en blogg som kommer att behandla mina övningar i köket!

Med min blogg vill jag berätta om den mat jag lagar och det bröd jag bakar på ett sätt som jag hoppas ska inspirera andra till stordåd i sina egna kök. Jag kommer att ge tips för den som kanske i likhet med mig själv trott att det där med matlagning inte är något kul. Jag vill även berätta lite om mina personliga upplevelser och åsikter kring olika frågor som har med mat och dryck att göra. Det innebär att det säkerligen kommer att smyga sig in lite om träning, köksredskap, kosthållning, vinkunskap och resor i texterna.  Den röda tråden är emellertid mat och bak. Någon expert är jag inte men jag är väldigt nyfiken och entusiastisk och delar gärna med mig av min kunskap!
Och vem är då jag?
 
Jag heter Christina och är född 1960. Mina första tjugo år tillbringades i tro om att det där med matlagning och bakning är något krångligt, svårt och tråkigt men därefter har det tagit sig...!
 
Under åren har jag naturligtvis byggt på kunnandet och gått vidare.
 
Jag bor i radhus i Fiskebäck i Västra Frölunda med min familj som består av man, två vuxna barn och två katter. Jag arbetar sedan 1999 på hudkliniken Sahlgrenska som vårdadministratör.
 
Jag hoppas naturligvis på feedback från mina eventuella läsare! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela